FREKVENS KBH

FREKVENS KBH

IVÆRKSÆTTERPROJEKT

FREKVENS KBH er et smykke brand, der blev kreeret i forbindelse med et iværksætterprojekt på Københavns Design- og Teknologiskole i foråret 2023. Projektet omfattede processen med at opbygge en virksomhed, fra idé til produktion og salg.

 

Kollektionen

Smykke kollektion

Smukt Kaos Kollektion er et smykkebrand med et tidstypisk univers, der blander romantiske victorianske referencer med rebelsk grunge. Med denne unikke blanding af stilarter skiller vi os ud fra mængden og appellerer til mennesker, der har noget på hjertet, og som ønsker atudtrykke sig på en unik måde.

Instagram

IVÆRKSÆTTERPROJEKT

Klik på billedet, og du vil automatisk blive ført til vores Instagram-profil. Her kan du scrolle igennem vores seneste opslag, få et indblik i vores daglige aktiviteter, og lade dig inspirere af vores nyeste billeder og historier.

Følg os for at holde dig opdateret med eksklusive nyheder, spændende begivenheder, og inspirerende indhold, der giver dig et kig bag kulisserne. Vi glæder os til at dele vores rejse med dig!

Displey

fra pop up & events

Vi har udstillet og haft flere pop-up events forskellige steder i KBH i løbet af salgsperioden.

Vores mobile udstillinger har givet os mulighed for at bringe vores produkter tættere på kunderne og tilbyde unikke shoppingoplevelser i forskellige lokationer.

Hver pop-up shop har været en chance for os at møde vores kunder ansigt til ansigt, præsentere vores nyeste kollektioner, og få værdifuld feedback direkte målgruppen.

Design process

A COMBINATION OF DESIGN, TECHNOLOGY & BUSINESS

01

Introduce

Screenshot 2023-04-23 at 8.05.08 PM

Introduktion

Velkommen til FREKVENS Smykker. Vi er en gruppe af fire skæve og meget forskellige  individer, der har fundet hinanden og skabt et smukt og kaotisk univers. Vores rejse startede i foråret 23, hvor vi besluttede os for at fokusere på mental sundhed og skabe en platform, hvor der kunne være åbenhed omkring dette.

Vores rejse har været en smuk og kaotisk. én, og det er netop det, der gør vores brand unikt. Vi tror på, at forskellighed er en. styrke, og at vores forskellige perspektiver og erfaringer kan bidrage til at skabe noget særligt og meningsfuldt.

Asger Appel, Louise Maija, Paloma rose & Silje Strabo

02

EMPATHIZING

EMPATHIZING

Baseret på trend. research, forretningsanalysen og den empiriske research. Lavede vi en persona, Martine, som en repræsentation af målgruppen, at forstå og opbygge empati for kunden.

03

Defining

DEFINING

På baggrund af de indsamlede oplysninger lavede vi designdriveres og moodboards. for. best at illustrere den vibe vi stilede eget. “Problemet” som vi ønskede at løse definerede vi gennem et “Point of View” og “How Might We” for at starte idéudviklingen til kollektionen.

04

IDEATING

IDEATING

With sketching, the process to solve the defined problem began. Using 2D and 3D sketching the collection, packaging and display started to take form.

05

PROTOTYPING & TESTING

PROTOTYPING & TESTING

With high fidelity prototyping, technology becomes essential.  3D-drawing and printing makes it possible to quickly create high-quality prototypes to test and develop the collection. Both with jewellery, packaging and display 3D programs such as Rhino makes it easy to make the ideas become a reality.

06

Production

Production

Efter en lang test- og prototypeproces var det tid til at skabe de færdige produkter.

  • 3D print
  • Gummiform af hele kollekitionen
  • Sæt voks på træer
  • Støb
  • Renovering
  • Organicering

Brand guidlines

Flip gennem vores brand guidlines og få et indtryk i FREKVENS’s univers.

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.